...

کاهش ۲۵ درصدی مهاجران غیرقانونی پس از اعمال محدودیت‌های جدید برای پناهجویان

کاهش ۲۵ درصدی مهاجران غیرقانونی پس از اعمال محدودیت‌های جدید برای پناهجویان

مقامات اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده اعلام کردند که در پی اعمال محدودیت‌های جدید دولت بایدن در پذیرش پناهجویان، تعداد مهاجران غیرقانونی بازداشت شده در مرز آمریکا و مکزیک، ۲۵ درصد کاهش یافته است.

در تاریخ ۴ ژوئن، جو بایدن اعلام کرد که در صورتی که تعداد مهاجران غیرقانونی در روز بیش از ۲۵۰۰ نفر شود، محدودیت‌های جدید اعمال خواهند شد. بایدن در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «تا زمانی که تعداد مهاجران غیرقانونی به سطحی نرسد که اداره گمرک قادر به مدیریت مؤثر آن‌ها باشد، این محدودیت‌ها به قوت خود باقی خواهند ماند.»

وزارت امنیت کشور و دادستان کل، مریک گارلند، به‌طور مشترک قانونی موقت وضع کردند که شرایط پذیرش درخواست پناهندگی را سخت‌تر کرده و پیامدهای ورود غیرقانونی به خاک کشور را افزایش می‌دهد.

در گزارش ماهانه اخیر اداره گمرک و حفاظت مرزی آمده است که جریان مهاجران یک پدیده پویاست و مأموران آمادگی دارند خود را با شرایط متغیر وفق دهند.

در چند سال گذشته، ایالات متحده با افزایش چشمگیر مهاجران غیرقانونی مواجه بوده است. در هشت ماه اول سال مالی که از اول اکتبر ۲۰۲۳ آغاز شده، حدود ۱.۳ میلیون مهاجر غیرقانونی در سراسر کشور بازداشت شده‌اند. علاوه بر این، ۹۲۹ هزار مهاجر غیرقانونی دیگر نیز در مبادی ورودی بازداشت شده‌اند که مجموع آن‌ها را به ۲.۲ میلیون نفر می‌رساند.

داده‌های اداره گمرک و حفاظت مرزی نشان می‌دهد که تعداد مهاجران غیرقانونی در مدت مشابه سال گذشته ۲.۱ میلیون نفر بوده که شامل مهاجران غیرقانونی و ساکنان غیرمجاز می‌شود.

در عین حال، گزارش جدید دفتر بازرسی وزارت امنیت میهن به نقص‌های اجرای قوانین مهاجرتی توسط اداره گمرک اشاره کرده است. به‌عنوان مثال، صدها مهاجر غیرقانونی به دلیل کمبود تخت و بودجه در فرودگاه‌های بین‌المللی آزاد شده‌اند و ۴۴ درصد از آن‌ها به کشور مبدأ بازگردانده نشده‌اند.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که هماهنگی ضعیف بین اداره گمرک و حفاظت مرزی و اداره مهاجرت و گمرک منجر به آزاد شدن ۷۷ نفر از ۱۶۸ مهاجر غیرقانونی بدون دریافت احضاریه دادگاه شده است. علاوه بر این، اداره مهاجرت و گمرک در ارزیابی ریسک ناکام بوده و برخی از افرادی را آزاد کرده که پرخطر تلقی می‌شدند.

5/5 - (3 امتیاز)
Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.