...

کانادا درخواست صدور مجوز کار در مرز آمریکا و کانادا را متوقف می‌کند

کانادا درخواست صدور مجوز کار در مرز آمریکا و کانادا را متوقف می‌کند

مارک میلر اعلام کرد که تصمیم دولت برای متوقف کردن امکان درخواست مجوز کار پس از تحصیل در مرز، به کاهش پدیده «فلگ‌پولینگ» منجر شده است؛ این اصطلاح به فرایندی اشاره دارد که در آن افراد برای تغییر وضعیت مهاجرتی خود به آمریکا می‌روند و سپس بلافاصله به کانادا بازمی‌گردند تا وضعیت جدید خود را فعال کنند. پیش از این، ساکنان موقت می‌توانستند با خروج و بازگشت به کانادا در همان روز، در مرز درخواست مجوز کار کنند.

آقای میلر در بیانیه‌ای در تاریخ ۲۱ ژوئن اظهار داشت: «ما از تلاش‌های فارغ‌التحصیلان بین‌المللی برای ورود به بازار کار کانادا حمایت می‌کنیم، اما فلگ‌پولینگ ضروری نیست. زمان و تلاش مورد نیاز برای پردازش این درخواست‌ها موجب می‌شود که مأموران مرزی در هر دو طرف، از وظیفه حیاتی خود در حفاظت از امنیت و رفاه مردم کانادا و آمریکا غافل شوند.»

وی افزود: «جلوگیری از این درخواست‌ها به حفظ یکپارچگی سیستم مهاجرت کانادا کمک می‌کند.»

بر اساس داده‌های دولتی، از اول مارس ۲۰۲۳ تا ۲۹ فوریه ۲۰۲۴، درخواست‌های فلگ‌پولینگ حدود یک‌پنجم از کل درخواست‌های مجوز کار پس از تحصیل را تشکیل می‌دادند.

دومینیک لبلانک، وزیر امنیت عمومی کانادا، در بیانیه‌ای گفت: «با این تغییر، ما رویکردی متفکرانه برای مقابله با این مسئله اتخاذ می‌کنیم و تمرکز بیشتری بر حفظ یکپارچگی مرز مشترک خود با آمریکا خواهیم داشت.»

افزایش مهاجرت

این آمار همزمان با اعلامیه‌های اخیر دولت فدرال در مورد تنظیم فرآیندهای مهاجرت منتشر شده است.

آقای میلر در ماه ژانویه اعلام کرد که دولت تعداد مجوزهای تحصیلی صادره را با ۳۵ درصد کاهش به ۳۶۰ هزار مورد خواهد رساند.

براساس اطلاعات اخیر، در سال ۲۰۲۳ بیش از ۹۸۰ هزار مجوز تحصیل برای دانشجویان خارجی صادر شده است.

آقای میلر اعلام کرد که صدور مجوزهای تحصیلی در سال ۲۰۲۵ پس از ارزیابی وضعیت متقاضی انجام خواهد شد.

اداره آمار کانادا گزارش داده است که جمعیت این کشور به دلیل مهاجرت سریع‌ترین رشد را در میان کشورهای گروه هفت داشته و کانادا در بین کشورهای گروه بیست در رتبه هفتم قرار دارد. جمعیت این کشور اکنون بیش از ۴۱ میلیون نفر است.

مطالعه‌ای از اداره آمار کانادا نشان می‌دهد که این کشور شاهد افزایش قابل‌توجهی در نرخ مهاجران بوده، اما آمار شهروندی تغییر چندانی نکرده است. تعداد مهاجرانی که شهروندی کانادا را اخذ کرده‌اند از سال ۱۹۹۶ حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است.

در سال ۲۰۲۱، ۴۵.۷ درصد از مهاجران به دنبال اخذ اقامت بودند، اما نرخ شهروندی کانادا از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ سریع‌تر از هر دوره پنج ساله دیگری از سال ۱۹۹۶ کاهش پیدا کرده است.

علاوه بر این، گزارش‌ها نشان می‌دهند که ۱۵ درصد از مهاجران طی ۲۰ سال پس از ورود به کانادا این کشور را ترک می‌کنند و اکثر آنها بین ۳ تا ۷ سال پس از ورود به کانادا اقدام به ترک این کشور می‌کنند.

پیش‌بینی می‌شود حدود ۵۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۲۴ به کانادا مهاجرت کنند.

براساس نظرسنجی آباکوس دیتا، این آمار با توجه به نگرانی‌ها درباره کمبود مسکن و دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی، به افزایش نارضایتی کانادایی‌ها منجر شده است.

محققان می‌گویند: از هر ۵ کانادایی ۲ نفر معتقدند که تعداد مهاجران «بسیار زیاد» است و تنها ۲ درصد معتقدند که تعداد مهاجران بسیار کم است.

این نظرسنجی نشان داد که کمتر از یک‌چهارم کانادایی‌ها بر این باورند که مهاجرت تأثیر مثبتی بر کشور دارد و ۴۳ درصد معتقدند که مهاجرت پیامدهای منفی دارد.

4.3/5 - (3 امتیاز)
Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.