...

مرگ چهار پناهجو در کانال مانش

مرگ چهار پناهجو در کانال مانش

به نقل از بی بی سی ، گارد ساحلی فرانسه خبر از غرق شدن چهار پناهجو در تلاش برای عبور از کانال مانش داده است. قایق حامل این افراد شب گذشته در نزدیکی سواحل «بولون-سور-مر» دچار واژگونی شد و پناهجویان به دریا افتادند. بر اساس گزارش نیروی دریایی فرانسه، ۶۳ نفر از سرنشینان این قایق نجات یافتند، اما چهار پناهجو که در وضعیت بیهوشی بودند، جان خود را از دست دادند.

این عملیات نجات با همکاری یک بالگرد و یک کشتی ماهیگیری انجام شد. وزیر کشور بریتانیا، ایوت کوپر، این حادثه را «بسیار وحشتناک» خواند. گارد ساحلی فرانسه اعلام کرد که پس از تخلیه باد قایق، چندین نفر به دریا افتادند و هشدار اولیه در ساعت ۴:۳۰ بامداد به وقت محلی توسط یک بالگرد صادر شد. پس از این هشدار، چندین نفر از آب گرفته شدند، در حالی که برخی هنوز به بقایای قایق چسبیده بودند.

از مجموع نجات‌یافتگان، ۱۴ نفر توسط کشتی ماهیگیری و ۴۹ نفر دیگر توسط نیروی دریایی فرانسه از آب خارج شدند. تمامی نجات‌یافتگان به ساحل بولونی منتقل شده و توسط خدمات اورژانس تحت مراقبت قرار گرفتند.

گارد ساحلی بریتانیا نیز اعلام کرد که یک شناور از مؤسسه قایق نجات سلطنتی ملی بریتانیا و یک کشتی مرزبانی دریایی از بندر دوور برای پشتیبانی به منطقه اعزام شدند، اما حضور آن‌ها در محل حادثه ضروری نبود. هفته گذشته، ایوت کوپر برنامه‌هایی برای مقابله با بحران قایق‌های کوچک پناهجویان ارائه کرد. آمارهای وزارت کشور بریتانیا نشان می‌دهد که در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، ۴۸۴ پناهجو از کانال مانش عبور کرده و به سواحل این کشور رسیدند.

در تاریخ ۱۸ ژوئن، ۸۸۲ نفر با ۱۵ قایق کوچک از کانال عبور کردند که رکورد جدیدی در سال جاری میلادی است. در سال جاری بیش از ۱۳ هزار نفر موفق به عبور از کانال مانش شدند، در حالی که بیش از ۱۲ نفر در این مسیر جان باختند.

ماه مارس گذشته، یک دختر هفت ساله پس از واژگونی یک قایق کوچک در چند کیلومتری ساحل دانکرک جان خود را از دست داد. یک ماه بعد، پنج نفر از جمله یک دختر هفت ساله دیگر در حالی که قایقشان پس از ترک ویمرو در نزدیکی بولونی غرق شد، جان باختند. وزیر کشور بریتانیا در واکنش به این مرگ و میرها اظهار داشت که باندهای تبهکار از به خطر انداختن جان افراد سود زیادی کسب می‌کنند و تاکید کرد که بریتانیا با همکاری شرکای جهانی خود در حال تسریع اقدامات برای تعقیب و سرنگونی این باندهاست. او همچنین اعلام کرد که فرمانده جدید امنیت مرزی بریتانیا به زودی منصوب خواهد شد تا رهبری این ماموریت را بر عهده بگیرد و دولت امیدوار است که این اقدامات منجر به کاهش تعداد قایق‌های کوچک پناهجویان در کانال مانش شود.

5/5 - (1 امتیاز)
Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.