...

پاناما اخراج مهاجران از دارین گپ را ماه آینده آغاز می کند

پاناما اخراج مهاجران از دارین گپ را ماه آینده آغاز می کند

پاناما سیتی، 19 جولای (رویترز) – دولت پاناما انتظار دارد که در ماه آینده پروازهای اخراج مهاجرانی که از جنگل خطرناک دارین عبور کرده‌اند، آغاز شود. این خبر را راجر موجیکا، رئیس اداره مهاجرت کشور، روز جمعه اعلام کرد.
این پروازها توسط ایالات متحده و بر اساس توافقی که اوایل این ماه انجام شد، تأمین مالی خواهد شد.
موجیکا در یک تماس کنفرانسی گفت: «ما در حال بررسی نیازها، تجهیزات و ملزومات مورد نیاز برای شروع این برنامه هستیم و در حال مذاکره با ایالات متحده هستیم. تخمین می‌زنیم که این فرآیند را در ماه آینده آغاز کنیم.»
رئیس جمهور جدید پاناما، خوزه رائول مولینو، قول داده است که مهاجرت غیرقانونی را کاهش دهد و همکاری نزدیکی با ایالات متحده برای کنترل عبور از جنگل که آمریکای مرکزی را به کلمبیا متصل می‌کند، آغاز کرده است.
گذرگاه دارین، جنگلی که آمریکای مرکزی را به قاره آمریکای جنوبی متصل می‌کند، سال گذشته شاهد عبور نیم میلیون مهاجر بود که به دنبال امنیت و فرصت‌های اقتصادی بهتر بودند.
مقامات پانامایی تخمین می‌زنند که تاکنون حدود 213,702 نفر، بسیاری از آنها کودکان، از گذرگاه دارین عبور کرده‌اند.
موضوع مهاجرت در آستانه انتخابات در ایالات متحده، که مقصد اصلی بسیاری از مهاجران است، اهمیت بیشتری پیدا کرده است. دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه و رئیس جمهور سابق، قول داده است که مرزهای قوی‌تری ایجاد کند و مهاجران را به صورت گسترده اخراج کند.

5/5 - (2 امتیاز)
Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.