...

ائتلاف پاناما و آمریکا برای مسدود کردن کریدور دارین گپ و بازگشت مهاجران

ائتلاف پاناما و آمریکا برای مسدود کردن کریدور دارین گپ و بازگشت مهاجران

با توجه به بسته شدن کریدور دارین گپ توسط پاناما و دستگیری تعداد زیادی از مهاجرین در این مسیر خطرناک و دیگر نقاط ورودی از کلمبیا به پاناما، ایالات متحده اعلام کرده است که هزینه پروازهای اخراج و بازگرداندن مهاجران را به دولت جدید پاناما، تحت رهبری خوزه رائول مولینو، پرداخت کرده است.

ایالات متحده بخشی از هزینه پروازها را برای کمک به پاناما در خارج کردن مهاجران در دور اول پرداخت کرده و این روند ادامه خواهد داشت تا از مهاجرت غیرقانونی جلوگیری شود. به گفته مقامات، این اقدام به مهاجران آسیب‌پذیر واقعی کمک می‌کند، زیرا مهاجرت غیرقانونی به آنها آسیب می‌رساند. رئیس‌جمهور جدید پاناما، کریدور دارین گپ، که به عنوان مسیر اصلی مهاجرت به ایالات متحده شناخته می‌شود، را مسدود کرده و به شدت گشت‌های مرزی توسط ارتش را افزایش داده است.

ایالات متحده قصد دارد تا زمانی که تنها مهاجران آسیب‌پذیر تحت نظارت دولت پاناما و مجامع بین‌المللی شناسایی و به ایالات متحده منتقل می‌شوند، هزینه پروازها را پرداخت کند. همچنین، کمک‌های دیگری نیز به پاناما برای خروج مهاجران بر اساس توافق‌نامه‌ای که در ۱ ژوئیه امضا شده، ارائه خواهد شد. رئیس‌جمهور جدید این کشور آمریکای مرکزی قول داده است که کریدور خطرناک دارین گپ را که به مسیری برای مهاجرت به ایالات متحده تبدیل شده است، برای همیشه مسدود نگه دارد.

آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی ایالات متحده، در بیانیه‌ای اعلام کرد که این توافق‌نامه “برای کاهش تعداد مهاجرانی که به طور غیرقانونی از طریق دارین گپ به ایالات متحده سفر می‌کنند” طراحی شده است، زیرا تعداد کشته‌شدگان و آسیب‌دیدگان ناشی از قاچاقچیان انسان و کارتل‌های مواد مخدر کلمبیا به طور چشمگیری افزایش یافته است.

او افزود که تلاش‌ها برای بازگرداندن مهاجران به سرزمین‌هایشان “به جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی در منطقه و مرز جنوبی ایالات متحده کمک می‌کند و مانع از غنی‌سازی شبکه‌های قاچاق می‌شود که مهاجران آسیب‌پذیر را هدف قرار می‌دهند.”

آقای مایورکاس، در بیانیه‌ای اظهار داشت: “مهاجرت غیرقانونی یک چالش منطقه‌ای است که نیاز به واکنشی جدی از سوی منطقه دارد، و در این مورد، ایالات متحده پیشگام است. ما هر روز تلاش می‌کنیم که مرز خطرناک دارین گپ برای همیشه بسته بماند.”

اندکی پس از تحلیف آقای مولینو، دولت پاناما اعلام کرد که آقای مایورکاس توافق‌نامه‌ای با خاویر مارتینز آچا، وزیر امور خارجه پاناما، امضا کرده است که بر اساس آن، ایالات متحده متعهد شده است که هزینه بازگرداندن مهاجرانی که به‌طور غیرقانونی وارد پاناما و دارین می‌شوند را پوشش دهد.

به گفته وزیر مهاجرت پاناما، این توافق‌نامه شامل حمایت ایالات متحده از پاناما با تجهیزات، حمل و نقل و تدارکات برای بازگرداندن مهاجرانی است که به طور غیرقانونی وارد این کشور می‌شوند.

آقای مولینو، وزیر امنیت سابق و رئیس‌جمهور جدید پاناما، قول داده است که مهاجرت غیرقانونی از طریق مرزهای جنگلی دارین گپ را متوقف نگه دارد و طبق آخرین گزارش‌های سازمان‌های بشردوستانه، تعداد بازداشت‌شدگان روزانه در حال افزایش است.

او در مراسم تحلیف خود اظهار داشت: “من اجازه نمی‌دهم پاناما به مسیری باز برای هزاران نفر تبدیل شود که به‌طور غیرقانونی با حمایت سازمان‌های بین‌المللی مرتبط با قاچاق مواد مخدر و قاچاق انسان وارد کشور ما می‌شوند.”

بر اساس مفاد این توافق‌نامه، تیم‌های امنیت داخلی ایالات متحده مستقر در پاناما به دولت در آموزش پرسنل کمک خواهند کرد و تخصص و توانایی خود را برای تعیین اینکه کدام مهاجران، بر اساس قوانین مهاجرتی پاناما، می‌توانند از کشور خارج شوند، تقویت می‌کنند. دو مقام ارشد دولت ایالات متحده این اطلاعات را به شرط ناشناس ماندن با آسوشیتدپرس به اشتراک گذاشتند، زیرا این توافق‌نامه هنوز به‌طور عمومی اعلام نشده بود.

ایالات متحده همچنین هزینه پروازهای چارتر یا بلیط هواپیماهای تجاری برای بازگشت مهاجران به کشورهای خود را پرداخت می‌کند. این مقامات مشخص نکردند که ایالات متحده چه مقدار پول به این پروازها کمک می‌کند یا مهاجران به کدام کشورها منتقل می‌شوند.

این مقامات همچنین اظهار داشتند که ایالات متحده در نحوه انجام اخراج‌ها، از جمله کمک به مقامات پاناما در بررسی مهاجرانی که ممکن است واجد شرایط حمایت باشند، همکاری خواهد کرد.

مقامات آمریکایی تأکید کردند که این برنامه کاملاً تحت کنترل پاناما خواهد بود و با قوانین مهاجرتی این کشور همسو خواهد بود و تصمیمات توسط دولت پاناما اتخاذ خواهد شد. آنها افزودند که پاناما در حال حاضر یک برنامه بازگشت گسترده به کشور دارد.

5/5 - (1 امتیاز)
Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.