...

آغاز پروازهای بازگشت مهاجران از دارین از ۲۰ اوت

آغاز پروازهای اخراج مهاجران از جنگل دارین به وطن از ۲۰ اوت

پاناما و ایالات متحده از سه‌شنبه، ۲۰ اوت، پروازهای ویژه‌ای را برای بازگرداندن مهاجرانی که از جنگل دارین وارد شده‌اند، به‌عنوان بخشی از توافق همکاری بین دو کشور راه‌اندازی می‌کنند.

خوزه رائول مولینو، رئیس‌جمهوری پاناما، در مصاحبه‌ای با شبکه آمریکایی Univisión این خبر را اعلام کرد. او گفت: «نخستین پرواز در ۲۰ اوت انجام خواهد شد. این اقدام هم برای مدیریت بحران مهاجرت و هم از نظر تأثیرات آن بسیار مهم خواهد بود. با وجود تاسف عمیقی که دارم، درک می‌کنم که چرا این افراد به فرار روی می‌آورند.»

مولینو در مصاحبه‌ای که در جمهوری دومینیکن انجام داد، افزود: «بحران سیاسی در ونزوئلا آن‌ها را در وضعیت خفه‌کننده‌ای قرار داده و به دنبال رویای دیگری هستند.» رئیس‌جمهور پاناما در این گفتگو به مناسبت حضورش در مراسم تحلیف لوئیس ابیندر، رئیس‌جمهور جدید جمهوری دومینیکن، صحبت می‌کرد.

وی تأکید کرد که این پروازهای بازگشت هزینه‌ای برای پاناما نخواهد داشت و مشکل اصلی مربوط به ایالات متحده است که مرز خود را در دارین، نه در تگزاس، می‌بیند.

لازم به ذکر است که پاناما و ایالات متحده در اوایل ماه ژوئیه سال جاری توافقنامه‌ای امضا کردند که بر اساس آن، ایالات متحده هزینه بازگرداندن مهاجرانی که از کلمبیا وارد می‌شوند و مبنای قانونی برای اقامت در پاناما ندارند را برعهده خواهد گرفت. از سال ۲۰۲۱، پاناما شاهد افزایش چشمگیر مهاجران غیرقانونی بوده است که طی سال گذشته، هزاران نفر از جنگل دارین عبور کرده‌اند. بیشتر این مهاجران ونزوئلایی هستند و هدف اصلی آن‌ها رسیدن به ایالات متحده است.

در اوایل ماه ژوئیه، مقامات پانامایی با توجه به وضعیت خطرناک مهاجران در مسیر دارین، از جمله قتل‌های وحشتناک، ربایش توسط جنایتکاران و قاچاقچیان اعضای بدن، و همچنین فعالیت کارتل‌های مواد مخدر، اقدامات امنیتی جدی‌تری انجام دادند. ارتش پاناما گذرگاه‌های مورد استفاده مهاجران را با سیم خاردار محصور کرد تا امکان نظارت و کنترل بهتر این مسیرها فراهم شود.

3.3/5 - (3 امتیاز)
Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.