تسریع روند اخراج مهاجران غیرقانونی توسط پاناما

تسریع روند اخراج مهاجران غیرقانونی توسط پاناما

پاناما در ماه اوت ۱۴۷ مهاجر غیرقانونی را به کشورهای خود بازگرداند و اعلام کرد که روند اخراج مهاجران غیرقانونی از کشورهایی مانند هند، پاکستان، ایران و افغانستان نیز ادامه خواهد داشت. این اخراج‌ها بخشی از توافق بین دولت‌های پاناما و ایالات متحده برای مهار جریان مهاجرت غیرقانونی است که هدف اصلی آن جلوگیری از ورود مهاجران به خاک ایالات متحده می‌باشد.

در این چارچوب، ۲۸ شهروند کلمبیایی در روز جمعه، ۳۰ اوت، به کشورشان بازگردانده شدند. از این تعداد، ۲۶ نفر به دلیل فرار از ایست بازرسی و ۲ نفر دیگر پس از گذراندن دوره محکومیت خود به دلیل قاچاق مواد مخدر اخراج شدند. همچنین در روز پنج‌شنبه، ۲۹ اوت، ۳۰ مهاجر اکوادوری که پس از عبور غیرقانونی از جنگل دارین از کلمبیا وارد پاناما شده بودند، به کشورشان بازگردانده شدند.

به گفته مقامات پاناما، از آغاز این توافق، چهار پرواز اخراج انجام شده است که شامل سه پرواز به کلمبیا و یک پرواز به اکوادور بوده است. این کشور قصد دارد در تاریخ ۳ سپتامبر، ۷۰ مهاجر غیرقانونی از هند و ایران را نیز اخراج کند. گفتنی است که در ۷ اوت، پاناما به تنهایی ۳۰ شهروند کلمبیایی را اخراج کرده بود.

بر اساس اعلام مقامات پانامایی، تاکنون حدود ۹۰ مهاجر غیرقانونی از طریق جنگل دارین وارد این کشور شده‌اند که اکثریت آنها از ونزوئلا بوده‌اند.

5/5 - (1 امتیاز)