تخریب کمپ غیرقانونی مهاجران در دارین توسط پاناما

تخریب کمپ غیرقانونی مهاجران در دارین توسط پاناما

مقامات پاناما اعلام کردند که کمپ مهاجران غیرقانونی در استان دارین که توسط گروهی از بومیان اداره می‌شد و از اوت ۲۰۲۲ با موافقت مقامات محلی فعالیت می‌کرد، به زودی تخریب و تخلیه خواهد شد. هکتور دی سداس، معاون کمیسر عملیات سرویس مرزی ملی پاناما (سنافرون)، اعلام کرد که این کمپ به‌طور غیرقانونی با تسهیل عبور غیرقانونی مهاجران فعالیت می‌کرد و اکنون به دلیل جرایمی نظیر بهره‌برداری از مهاجران، تحت تحقیق قرار گرفته است.

دی سداس تأکید کرد که سازمان‌های جنایتکار مانند Clan del Golfo در فعالیت‌های غیرقانونی مهاجرتی در دارین نقش دارند و مسیرهای قاچاق مواد مخدر و مهاجرت غیرقانونی به هم پیوسته هستند. وی افزود که در ژوئیه سال جاری، سنافرون جلسه‌ای با وزارت دولت برگزار کرده و از آنها خواسته است وضعیت حقوقی قطعنامه‌های صادر شده در این منطقه را بررسی کنند. این ارزیابی نشان داد که هیچ مرجعی بالاتر از قانون اساسی نیست.

خورخه گوبیا، مدیر کل سنافرون، روز ۳۱ اوت به جوامع محلی اطلاع داد که این کمپ به صورت غیرقانونی فعالیت می‌کند و باید تخلیه شود. دستور تخریب این کمپ از سوی دادستانی کل صادر شده است تا دیگر برای سوءاستفاده‌های غیرقانونی از مهاجران استفاده نشود. دی سداس اشاره کرد که در این کمپ هر چیزی که بتواند سودی از مهاجران به دست آورد، به فروش می‌رسید.

وی تأیید کرد که قاچاقچیان مواد مخدر و سازمان‌های جنایتکار به صورت مشترک از این مسیر برای حمل‌ونقل مهاجران و قاچاق استفاده می‌کنند و مشارکت قبیله Clan del Golfo در تمامی جرایم مربوط به مهاجران در مرزها کشف شده است.

5/5 - (2 امتیاز)