دولت بایدن به دنبال تشدید قوانین پناهندگی در مرزهای آمریکا

دولت بایدن به دنبال تشدید قوانین پناهندگی در مرزهای آمریکا

دولت بایدن قصد دارد قوانین پناهندگی خود را سخت‌تر کند و تغییراتی در زبان اعلامیه ۴ ژوئن خود ایجاد کند. این تغییرات می‌تواند دسترسی به پناهندگی را برای بیشتر مهاجرانی که از مرز ایالات متحده و مکزیک خارج از بنادر ورودی عبور می‌کنند، محدود کند. در حال حاضر، قانون ایالات متحده اجازه می‌دهد افرادی که وارد خاک ایالات متحده می‌شوند و از بازگشت به کشور خود می‌ترسند، درخواست پناهندگی دهند، چه از طریق بنادر ورودی تعیین‌شده وارد شده باشند یا نه.

اما قانون جدید در ماه ژوئن، این دسترسی را تغییر داد و اکنون با چالش‌هایی در دادگاه فدرال مواجه است. این قانون به‌طور موثر دسترسی به پناهندگی را در مواردی که مأموران گمرک و حفاظت مرزی (CBP) با مهاجران در مرز مواجه می‌شوند، “مسدود” می‌کند؛ مگر در موارد خاص مانند کودکان بدون همراه و افرادی که قرار ملاقات “CBP One” دارند. اگر تعداد این موارد بیش از ۲۵۰۰ در روز باشد، کسانی که بین بنادر ورودی عبور می‌کنند، به‌سرعت حذف می‌شوند و از حق شنیدن درخواست پناهندگی محروم می‌گردند. تنها در صورتی که آنها ترس از بازگشت خود را به‌طور خاص اعلام کنند، ممکن است با یک افسر پناهندگی مصاحبه کنند، اما باید به سرعت استاندارد بسیار بالایی از ترس را برآورده کنند.

طبق قانون ژوئن، حق درخواست پناهندگی بین مبادی ورودی زمانی بازمی‌گردد که تعداد مهاجران ورودی به کمتر از ۱۵۰۰ نفر در روز برای یک هفته کاهش یابد. اکنون تغییرات جدیدی که دولت بایدن در نظر دارد، ممکن است این شرط را به مدت ۲۸ روز یا “چند هفته” افزایش دهد و شمارش روزانه شامل افراد زیر سن قانونی بدون همراه نیز باشد. این تغییرات جدید، بازگرداندن حق پناهندگی را تقریباً غیرممکن می‌کند.

در حال حاضر، پناهندگی عملاً “تعطیل” است زیرا تعداد مهاجران به زیر ۱۵۰۰ نفر در روز کاهش نیافته است. در ماه ژوئیه، میانگین دستگیری روزانه ۱۷۹۷ نفر بود و در ماه اوت این تعداد به ۱۸۷۰ نفر در روز افزایش یافت. این نشان می‌دهد که افت ناشی از اعمال قانون جدید به حد نهایی رسیده و ممکن است به تدریج معکوس شود. سه ماه پس از اجرای این قانون توسط دولت بایدن، اخراج مهاجران به مکزیک نیز با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

4.5/5 - (2 امتیاز)