برخورد مهاجران در مکزیک به رکورد تاریخی نزدیک شد

برخورد مهاجران در مکزیک به رکورد تاریخی نزدیک شد

دولت مکزیک داده‌هایی را منتشر کرد که نشان می‌دهد جولای 2024 پنجمین ماه شلوغ آن در تاریخ بوده است، با 116626 برخورد با مهاجران غیرقانونی. در هفت ماه پس از ژانویه 2024، زمانی که مکزیک سرکوب مهاجرت‌های عبوری از این کشور را آغاز کرد، برخوردهای ماهانه گزارش‌شده آن بین 113839 (ژانویه) و 125499 (مه) متغیر بوده است. پیش از این سال، رکورد ماهانه مکزیک 97969 (نوامبر 2023) بود و هرگز از 70000 دستگیری قبل از جولای 2023 تجاوز نکرد.

در ژوئیه 2024، برای اولین بار، برخوردهای مهاجران گزارش‌شده مکزیک از برخورد ایالات متحده در مرز ایالات متحده و مکزیک بیشتر شد (116626 در مقایسه با 104116)، که ترکیبی از دستگیری‌های گشت مرزی و برخوردهای CBP در بنادر ورودی، از جمله قرار ملاقات‌های انجام‌شده با استفاده از CBP است. یک برنامه گوشی هوشمند

آمار CBP1 برای مرز مکزیک و آمریکا

کاهش برخوردها در پاناما و هندوراس

افزایش ماهانه در دستگیری‌های گشت مرزی از ژانویه تا فوریه 2024 مشاهده شد. تعداد مهاجرانی که از پاناما و هندوراس عبور می‌کنند نیز کاهش یافته است. با این حال، مکزیک در حال کاهش این روند است.

مکزیک برای تسهیل حمل و نقل برای کسانی که قرار ملاقات CBP One دارند

مؤسسه ملی مهاجرت مکزیک (INM) اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور اتوبوس‌های انتقال پناهجویانی را که قرار ملاقات CBP One معلق دارند در بنادر ورودی مرزی ایالات متحده همراهی می‌کنند. اتوبوس‌ها از ایالت‌های مرزی جنوبی مکزیک یعنی چیاپاس و تاباسکو به سمت مرز ایالات متحده حرکت خواهند کرد.

سایر سازمان‌ها گزارش‌هایی از افرادی دریافت کرده‌اند که بسیاری از آنها با قرار ملاقات‌هایی در بنادر ورودی ایالات متحده، توسط جرایم سازمان‌یافته ربوده شده‌اند، در حالی که تلاش می‌کردند در سراسر مکزیک برای شرکت در قرار ملاقات‌هایی که با استفاده از برنامه CBP تعیین می‌شد، شرکت کنند. INM مسیر را “راهروی تحرک ایمن اضطراری” می‌نامد. کسانی که سوار اتوبوس می‌شوند، مدرکی دریافت می‌کنند که به آنها اجازه می‌دهد به مدت 20 روز در مکزیک بمانند.

افزایش انتظار برای قرار ملاقات‌های CBP One

آخرین گزارش سه‌ماهه مرکز دانشگاه تگزاس استراس در مورد رسیدگی به پناهندگی مرزی نشان داد که انتظار برای قرار ملاقات‌های CBP One – که CBP از ژوئن 2023 تاکنون 1450 در روز ثابت نگه داشته است – اکنون در برخی موارد به 8 یا 9 ماه می‌رسد. آسوشیتدپرس گزارش داد که رشد پناهجویانی که در انتظار انتصاب هستند، منجر به افزایش کمپ‌های مهاجران در سراسر مکزیکو سیتی شده است.

شهردار سیوداد Juarez، کروز پرز کوئیار، از اعلامیه INM استقبال کرد و گفت که پناهگاه‌های مهاجران شهر در حال حاضر فضای کافی برای پذیرش افراد دارای قرار ملاقات دارند. CBP در حال حاضر روزانه حدود 200 قرار ملاقات در پل پاسو دل نورته بین سیوداد Juarez و ال پاسو می‌پذیرد.

صف‌های طولانی و آدم‌ربایی‌ها در Tapachula

پس از اعلام دولت مکزیک، 100 نفر با تاریخ‌های تأیید شده در بنادر ورودی ایالات متحده در خارج از یک مرکز مهاجرت در Tapachula، در جنوبی‌ترین ایالت مکزیک، چیاپاس، صف کشیدند. مردی از گواتمالا به افه گفت که تنها در چهار روز موفق به گرفتن قرار ملاقات شد – یک مورد بسیار غیرمعمول. زنی از هندوراس به افه گفت که در دسامبر گذشته شروع به درخواست برای قرار ملاقات کرد.

در همین حال، روزنامه مکزیکی میلنیو گزارش داد که یک گروه جنایتکار در حال ربودن مهاجران مقیم ایالات متحده برای باج‌گیری از خانواده‌هایشان در گواتمالا در نزدیکی Tapachula هستند. یک مرد ونزوئلایی که از بازداشت این گروه آزاد شد، از «25 جنایتکار مسئول و عملاً صد نفر ربوده‌شده» که در یک قفس سیمی نگهداری می‌شدند، گفت. میلنیو دریافت که دفتر دادستان کل ایالت چیاپاس که مسئول تحقیق و مستندسازی آدم‌ربایی مهاجران است، «فقط دو پرونده تحقیقاتی در سال 2023 ثبت‌شده است، یکی در سال 2019 و دیگری در سال 2020».

2.3/5 - (3 امتیاز)