...

همکاری کلمبیا، پاناما و ایالات متحده برای کنترل مهاجرت در جنگل دارین

همکاری کلمبیا، پاناما و ایالات متحده برای کنترل مهاجرت در جنگل دارین

دولت‌های کلمبیا، پاناما و ایالات متحده روز دوشنبه توافق کردند که همکاری‌های خود را برای کاهش مهاجرت غیرقانونی افزایش دهند؛ به‌ویژه مهاجرت‌هایی که از طریق قاچاقچیان انسان و از مسیرهای خطرناک مانند جنگل دارین به سمت شمال قاره انجام می‌شود.

لوئیس گیلبرت موریلو، وزیر امور خارجه کلمبیا، خاویر مارتینز آچا، وزیر امور خارجه پاناما، و آلخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی ایالات متحده، در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که این توافق به منظور تقویت مسیرهای مهاجرت ایمن و مبارزه با قاچاق انسان و مهاجران به دست آمده است. در بیانیه وزارت امور خارجه کلمبیا نیز به این موضوع اشاره شده است.

دولت پاناما یادآور شد که “دارین منطقه‌ای کشنده است.” این جنگل گسترده در مرز بین کلمبیا و پاناما قرار دارد و عبور از آن با خطرات بسیاری همراه است. فرانک ابرگو، وزیر امنیت عمومی پاناما، هفته گذشته اعلام کرد که حداقل ۴۵ مهاجر در سال ۲۰۲۴ در تلاش برای عبور از خاک پاناما به سوی ایالات متحده جان خود را از دست داده‌اند.

سفر از طریق جنگل دارین مهاجران را با خطرات زیادی مواجه می‌کند. به گفته دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR)، از جمله خطرات اصلی که مستند شده‌اند می‌توان به سرقت، حمله، آدم‌ربایی، بیماری، حملات حیوانات وحشی و تصادفات در محیطی پر از رودخانه‌ها، کوه‌ها و دشت‌های گلی اشاره کرد.

5/5 - (3 امتیاز)
Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.