...

اخراج ۱۳۰ مهاجر هندی از پاناما و افزایش پروازهای اخراج

اخراج ۱۳۰ مهاجر هندی از پاناما و افزایش پروازهای اخراج

پاناما روز جمعه ۱۳۰ مهاجر از هند را که به طور غیرقانونی از طریق جنگل دارین و مرز کلمبیا وارد این کشور شده بودند، به عنوان بخشی از توافق با ایالات متحده اخراج کرد. راجر موجیکا، مدیر مهاجرت پاناما، در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که این اخراج شامل هزاران نفر بازداشتی می‌شود و روند اخراج‌ها با افزایش تعداد پروازها به خارج از قاره گسترش خواهد یافت. این نخستین پرواز اخراج از پاناما به مقصدی خارج از قاره آمریکا و چهارمین پرواز تحت همکاری با ایالات متحده بود.

مهاجران بازداشتی از برزیل به پاناما می‌رسند و از طریق جنگل خطرناک دارین به سفر خود به سوی شمال قاره ادامه می‌دهند. به گفته مقامات پاناما، برزیل توافق کرده است که روادید و ورود مسافران از برخی کشورهای خاورمیانه و شرق آسیا را متوقف کند، و این اقدام مهمی در کنترل مهاجرت غیرقانونی است.

در پروازهای اخراج قبلی، مهاجران به کلمبیا و اکوادور منتقل شدند. مارلن پینیرو، وابسته امنیتی ایالات متحده در آمریکای مرکزی، از حمایت دولت پاناما قدردانی کرد و تأکید کرد که مهاجرت غیرقانونی نباید ادامه یابد. جنگل دارین به مسیری خطرناک برای مهاجرانی تبدیل شده است که از آمریکای جنوبی به دنبال رسیدن به ایالات متحده هستند. آنها با خطراتی چون رودخانه‌های خروشان، حیوانات وحشی و گروه‌های تبهکاری که به دزدی، تجاوز و قتل دست می‌زنند، روبرو می‌شوند.

بر اساس آمار رسمی پاناما، در سال ۲۰۲۳ بیش از ۵۲۰,۰۰۰ نفر از جنگل دارین عبور کرده‌اند و در سال جاری تاکنون حدود ۲۴۱,۰۰۰ مهاجر از این جنگل عبور کرده‌اند که دوسوم آنها ونزوئلایی هستند. با این حال، به دلیل تنش دیپلماتیک بین پاناما و ونزوئلا پس از انتخاب مجدد نیکلاس مادورو در ۲۸ ژوئیه، پاناما قادر به اخراج مهاجران ونزوئلایی نیست و پروازهای پانامایی از ورود به حریم هوایی ونزوئلا منع شده‌اند. اما تلاش‌ها برای متوقف کردن اتباع کشورهای شرق آسیا و خاورمیانه ادامه دار

5/5 - (1 امتیاز)
Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.