کاهش بازداشت‌ها در مرزهای آمریکا در پی اقدامات جدید

کاهش بازداشت‌ها در مرزهای آمریکا در پی اقدامات جدید

در میان بحران جاری ورود مهاجران غیرقانونی به آمریکا، اداره گمرک و حفاظت مرزی این کشور اعلام کرد که در ماه ژوئیه کمترین تعداد بازداشت مهاجران غیرقانونی از سپتامبر ۲۰۲۰ تاکنون به ثبت رسیده است.

این اداره کاهش تعداد بازداشت‌ها را به اجرای دستور اجرایی جدید جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، که در ماه ژوئن صادر شد، نسبت داده است.

گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده روز جمعه گزارش داد که در ماه ژوئیه تعداد ۵۶ هزار و ۴۰۸ مهاجر غیرقانونی در مرز جنوبی این کشور بازداشت شده‌اند.

علاوه بر این، ۴۷ هزار و ۷۰۰ مهاجر غیرقانونی دیگر نیز به گذرگاه‌های رسمی مرزی مراجعه کرده‌اند، که تعداد کل مواجهات با مهاجران فاقد مدارک قانونی در مرز جنوبی را به ۱۰۴ هزار و ۱۰۰ نفر می‌رساند.

بر اساس داده‌های منتشر شده از سوی گمرک و حفاظت مرزی آمریکا، تعداد بازداشت‌های ماه ژوئیه ۳۲ درصد کمتر از ماه ژوئن بوده است. این کاهش قابل توجه به دستور اجرایی جو بایدن نسبت داده شده که مطابق آن، در صورتی که تعداد مهاجران غیرقانونی به مدت ۷ روز متوالی از حد ۲۵۰۰ نفر در روز فراتر رود، افرادی که به‌صورت غیرقانونی از مرز عبور می‌کنند، دیگر قادر به ارائه درخواست پناهندگی نخواهند بود.

تروی میلر، افسر موقت اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اجرای این تدابیر جدید مرزی در ماه ژوئیه موجب شد تا توانایی اداره در رسیدگی به مهاجران غیرقانونی بهبود یابد، به‌طوری که کمترین تعداد بازداشت‌ها در مرزهای جنوب غربی در بیش از سه سال گذشته ثبت شده است.»

بر اساس این گزارش، از زمان صدور دستور اجرایی جو بایدن در ۴ ژوئن، مواجهات مرزی با مهاجران غیرقانونی ۵۵ درصد کاهش یافته و بیش از ۹۲ هزار مهاجر غیرقانونی یا از کشور اخراج شده‌اند و یا به کشورهای مبدأ خود بازگردانده شده‌اند.

همچنین، گمرک و حفاظت مرزی آمریکا گزارش داده که تعداد کودکان بدون همراه در ماه ژوئیه ۱۵ درصد کمتر از ماه ژوئن بوده است. تعداد بازداشت بزرگسالان مجرد ۲۷ درصد و تعداد بازداشت خانواده‌ها ۲۴ درصد کاهش یافته است.

این اداره همچنین اعلام کرد که در ماه گذشته بیش از ۳۸ هزار نفر از طریق اپلیکیشن سی‌بی‌پی وان موفق به دریافت نوبت برای مراجعه به گذرگاه‌های مرزی شده‌اند. از زمان راه‌اندازی این اپلیکیشن در ژانویه ۲۰۲۳، تعداد درخواست‌های ثبت‌شده به بیش از ۷۶۵ هزار مورد رسیده است.

میلر همچنین تاکید کرد که اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا به همکاری با شرکای بین‌المللی خود برای مقابله با سازمان‌های جنایی فراملی که در قاچاق انسان فعالیت دارند، ادامه می‌دهد. او افزود که این اداره اقدامات خود را برای مقابله با قاچاق فنتانیل نیز افزایش داده است.

وی بیان کرد: «این تلاش‌ها نتایج ملموسی داشته‌اند، به‌طوری که گمرک و حفاظت مرزی آمریکا اخیراً رکورد توقیف محموله‌های فنتانیل را در تاریخ خود شکسته است. ما به همکاری نزدیک با شرکای خود برای مقابله با این تهدیدات ادامه خواهیم داد.»

بایدن نیز تاکید کرده است که تا زمانی که تعداد مهاجران غیرقانونی به سطحی نرسد که سیستم پناهندگی بتواند درخواست‌ها را به طور موثر مدیریت کند، محدودیت‌های اعمال‌شده همچنان پابرجا خواهند ماند.

5/5 - (1 امتیاز)