ترامپ پیشنهاد اعطای گرین کارت به فارغ‌التحصیلان خارجی در آمریکا را مطرح کرد

ترامپ پیشنهاد اعطای گرین کارت به فارغ‌التحصیلان خارجی در آمریکا را مطرح کرد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، روز پنجشنبه پیشنهاد کرد که دانشجویان خارجی که از دانشگاه‌های آمریکا فارغ‌التحصیل می‌شوند، باید گرین کارت دریافت کنند تا بتوانند در این کشور بمانند.

ترامپ در یک پادکست به نام All-In که توسط چند سرمایه‌گذار برگزار می‌شود، گفت: “اگر از دانشگاهی فارغ‌التحصیل می‌شوید، باید به‌طور خودکار همراه با مدرک تحصیلی‌تان، یک گرین کارت دریافت کنید تا بتوانید در این کشور بمانید. این شامل کالج‌های دو ساله نیز می‌شود.” او این ایده را پس از آن مطرح کرد که یکی از مجریان از او پرسید آیا قول می‌دهد اجازه دهد آمریکا بهترین و باهوش‌ترین افراد از سراسر جهان را جذب کند.

ترامپ که پیشتر در تجمعات انتخاباتی خود به شدت از مهاجرت غیرقانونی انتقاد کرده بود، اخیراً نیز از تلاش‌های جو بایدن برای کاهش تعداد مهاجران غیرقانونی انتقاد کرده است.

ترامپ به موضع سختگیرانه‌ای در مورد مهاجرت معروف است و وعده داده که اگر دوباره انتخاب شود، اخراج‌های جمعی را اجرا کند، حق شهروندی بر اساس تولد را لغو کند و ممنوعیت ورود افراد از برخی کشورهای مسلمان‌نشین را دوباره اعمال کند. او قبل از ریاست‌جمهوری بارها وعده ساخت دیوار مرزی در طول مرز آمریکا و مکزیک را داده بود، هرچند تا زمان ترک دفتر تنها ۴۵۲ مایل از این دیوار ساخته شد.

مشخص نیست که آیا پیشنهاد ترامپ شامل افرادی که به‌طور غیرقانونی به کشور آمده‌اند نیز می‌شود یا خیر.

ترامپ افزود: “من داستان‌هایی می‌دانم که افرادی از دانشگاه‌های برتر فارغ‌التحصیل شده‌اند و به شدت می‌خواستند در اینجا بمانند و برنامه‌ای برای یک شرکت یا یک ایده داشتند، اما نمی‌توانستند. کسی که در صدر کلاس فارغ‌التحصیل می‌شود، حتی نمی‌تواند با یک شرکت قرارداد ببندد چون فکر می‌کنند نمی‌توانند در کشور بمانند. این وضعیت از روز اول تغییر خواهد کرد.”

منبع:

politico

پیشنهاد ترامپ برای اعطای گرین کارت به فارغ‌التحصیلان خارجی ممکن است ترفندی انتخاباتی 2024 آمریکا برای جذب آرای جوانان و نخبگان باشد. او تلاش می‌کند تصویر عمومی خود را تغییر دهد و به عنوان حامی نخبگان علمی معرفی شود. این پیشنهاد می‌تواند به تقویت کمپین انتخاباتی او کمک کند و به رقابت با جو بایدن در زمینه مهاجرت بپردازد.

5/5 - (3 امتیاز)